Hoger in Google

Je hebt een prachtig vormgegeven website en ontvangt regelmatig complimentenvan bekenden. Leuk! Maar op deze manier ga je niet veel leads of omzet halen uit jouw website. Of het nu gaat om een webwinkel of website, wanneer je niet met de juiste termen bovenaan in Google staat, zul je niet zichtbaar worden bij de juiste doelgroep.

1. Sitescan

Je website of webwinkel is voorzien van de juiste teksten en ziet er prachtig uit. Niets meer aan doen zou je zeggen… Google ziet jouw website of webwinkel net even anders. Gelet op snelheid, perfect opgemaakte code en kwalitatief opgebouwde links is het tegenwoordig niet meer vanzelfsprekend dat je hoog scoort in Google met een “prachtige website”. Een sitescan is daarom geen overbodige luxe, maar een vereiste. Met de scan zullen alle zwaktes in kaart worden gebracht. Vervolgens is het aan ons om jouw website of webwinkel te verbeteren. Dat komt wel goed :-).

2. Zoekwoorden onderzoek

Om te achterhalen welke zoektermen in een website of webwinkel gebruikt moeten worden, dient een zoekwoorden onderzoek als perfecte basis. Bij dit onderzoek worden alle belangrijke termen in kaart gebracht. De uitkomst van het onderzoek bevat zoekwoorden waarbij op korte termijn bezoekers getrokken kan worden (mindere zoekvolumes, meer specifiek) en een reeks waarbij de focus ligt op de lange termijn (grote zoekvolumes). De combinatie van beide uitkomsten dient als perfecte basis voor het optimaliseren van pagina’s, zogenaamde landingpages.

3. Landingpages

De belangrijkste zoekwoorden zijn in kaart gebracht. Het is tijd om ervoor te zorgen dat er daadwerkelijk bezoekers getrokken gaan worden. Er zullen teksten geschreven worden over de gekozen zoekwoorden. Vervolgens worden deze teksten geplaatst in de vorm van zogenaamde “landingpages”. Landingpages zijn pagina’s waar bezoekers op terecht komen, nadat zij binnen Google jouw resultaat hebben aangeklikt. Het is daarom van belang dat deze pagina’s aantrekkelijk zijn voor de bezoeker. Het moet slechts een kleine stap zijn om over te gaan tot actie. Wij houden alle stappen nauwlettend in de gaten. Zorg jij voor de perfecte afhandeling?